HMS og kvalitet
I Norwegian Group er helse, miljø, sikkerhet og kvalitet (HMSK) fundamentet for alt vi gjør. Vi jobber målrettet for å skape trygge arbeidsmiljøer, ivareta våre ansatte og sikre bærekraftige løsninger.
Vår HMSK-kultur handler om kontinuerlig forbedring og ansvarlighet.
Eierskap, Presisjon og Etterlevelse er vårt fokus – for våre ansatte, våre kunder og samfunnet.
Våre politikker
Kvalitet
Vi skal være en foretrukken leverandør innen våre fagfelt. Vi ønsker å levere våre tjenester i henhold til:
- Gjeldende retningslinjer og myndighetskrav
- Våre kunders krav og betingelser
- Våre egne interne retningslinjer
Vi arbeider kontinuerlig med å sikre:
- Gode leveranser og tjenester
- Fornøyde kunder og stolte ansatte
- Videreutvikling av kompetanse
Helse - Miljø - Sikkerhet
Vi skal ha best mulig sikkerhet og arbeidsmiljø for våre ansatte. Arbeidstakerne skal ha en aktiv og deltakende rolle i planarbeidet og under utarbeidelsen av ulike rutiner og prosedyrer.
Vår målsetting er å overholde:
- Gjeldende retningslinjer og myndighetskrav
- Våre kunders krav og betingelser
- Våre egne interne retningslinjer
Vi arbeider kontinuerlig med å:
- Holde høy sikkerhet og null skader på personell og utstyr
- Etablere et godt og trygt arbeidsmiljø
- Gi god og tett oppfølging av våre ansatte
- Forebygge sykefravær
Samfunnsansvar - Miljø - Bærekraft
Vi skal opptre som en ansvarlig samfunnsaktør. Vår overordnede målsetting er å gå i en grønnere retning i takt med vekst og utvikling. Vi ønsker gjennom vårt virke å overholde:
- Gjeldende retningslinjer og myndighetskrav
- Våre kunders krav og betingelser
- Våre egne interne retningslinjer
Vi arbeider kontinuerlig med å:
- Redusere vårt miljøavtrykk
- Lære opp alle ansatte om ansvarlig forbruk
- Opprettholde en mangfoldig ansattgruppe, preget av respekt og likestilling
- Sørge for anstendige arbeidsforhold og økonomisk vekst
- Støtte lokal kultur og barneidrett
Informasjonssikkerhet
Vi skal sikre både vår egen og våre kunder sin informasjon gjennom å ha:
- Sikker leverandør av IT-systemer
- God styring av IT-sikkerhet
- God opplæring av ansatte på IT-sikkerhet
Våre verdier
Eierskap
Vi holder oss personlig ansvarlig for å overholde våre forpliktelser. Vi har en vilje til å lykkes, er løsningsorienterte og vil yte vårt beste for at våre tjenester skal ha verdi for kunden.
Presisjon
Vi skal løse oppgaven rett, til riktig tid og med de rette folka til å gjøre jobben. Våre kunder skal slik få optimal kvalitet og gjerne litt mer enn forventet.
Etterlevelse
Våre leveranser skal være i samsvar med lover, krav og forskrifter. Etter leveranse er oppfølging en like viktig del av jobben.
Beredskap
Framgangsmåte dersom en alvorlig hendelse oppstår:
Hendelsens art og omfang (beredskapsnivå) vil avgjøre hvor utfyllende og slavisk de ulike trinnene skal følges.
Hopp over trinn som ikke er relevante.
Beredskapsfaser og aksjonsplan
Lenke til vedleggene finnes i hvert steg. Husk at dette er maler, som må klikkes på og lagres som egne dokument.
⬆️ Klikk på punktene for å laste ned vedleggene.
Innen 1 time: Kalle inn beredskapsgruppa til mobiliseringsmøte.
Videre fokus, tiltak, fordeling av arbeidsoppgaver.
Intern og ekstern kommunikasjon.